El projecte educatiu de La Salle

A La Salle tenim un estil pedagògic centrat en la persona i el seu desenvolupament humà i intel·lectual. El nostre projecte educatiu es basa en quatre pilars fonamentals:

Atenció personalitzada

Tenim clar que la diversitat és enriquidora. Treballem en un entorn inclusiu en el qual atenem les necessitats educatives, emocionals, d'aprenentatge... dels nostres alumnes. Li donem molt valor a les tutories i al seguiment tutorial. Comptem amb dos recursos SIEI (EIP-ESO) per donar la màxima atenció als alumnes amb més necessitats educatives especials, sobretot a l'alumnat amb TEA. Disposem d’un Servei d’Orientació Psicopedagògica amb el qual atenem els infants, joves i famílies, a més d’oferir suport en altres modalitats com activitats lingüístiques, esportives o de lleure. També tenim una dotació de dues aules d'acollida per alumnes nouvinguts tant de primària com de secundaria.

Estil pedagògic innovador

Com que el món evoluciona, nosaltres també. Actualment tenim una metodologia nova, el Nou Context d'Aprenentatge (NCA),  on l'alumne es converteix en protagonista del seu propi aprenentatge. El món està canviant i l'educació no pot quedar-se al marge d'aquesta revolució en la manera de viure i adquirir coneixements. La Salle ofereix una resposta a l'escola d'avui, centrant-se en la persona, en els seus talents i cercant la forma d'ajudar-la a adquirir habilitats i competències que li permetin transformar el món. 

Educació en valors

Proporcionem a les persones d'una formació integral a través de la responsabilitat, la justícia, la convivència, la transcendència i la interioritat. Formem els alumnes perquè esdevinguin ciutadans sensibles amb la interculturalitat i la diversitat, actuant amb una mentalitat oberta, crítica i compromesa amb la societat.

Tecnologia i emprenedoria

Són a elements transformadors de la realitat actual. Apostem per l’ús de les tecnologies per preparar els nostres alumnes per a l’eficiència, la creativitat, la iniciativa i la capacitat d’adaptació a nous entorns i reptes de futur.

Nou Context d'Aprenentatge

El Nou Context d’Aprenentatge (NCA) és un marc pedagògic i pastoral, amb identitat pròpia, que presenta una proposta organitzativa, metodològica i avaluativa clara, que dona ple sentit a l’educació de la persona encarant de forma integral les seves dimensions emocional, cognitiva, corporal, social o espiritual, en el transcurs de les diferents etapes del seu desenvolupament. L’alumne es converteix en protagonista del seu propi aprenentatge.

Principis pedagògics del NCA

Interioritat

La vida interior és important, per això ens preocupem de desenvolupar la qualitat humana que uneixi espiritualitat i personalitat.

Ment, cos i moviment

Els espais i el moviment són essencials en el desenvolupament cognitiu. Trenquem amb l’aula tradicional, potenciant la creativitat i l’aprenentatge.

Construcció del pensament

El pensament es pot educar i l’escola ha de fomentar moments de reflexió individual i col·lectiva.

Conducta i activitat autoregulada

L’alumne genera hàbits d’aprenentatge autònom i l’escola ajuda a construir processos naturals i individuals d’aprenentatge com a experiència intransferible.

Dimensió social

Aprenem a ser respectuosos amb els altres i a enriquir-nos participant en les pràctiques socials i culturals